Gratis cursus mediteren

Ademen, we doen het meer dan tienduizend keer per dag en het lijkt zo simpel. Vaak hebben we niet in de gaten dat we niet optimaal ademen. Acht op de tien mensen gebruikt maar 30% tot 50% van hun totale longcapaciteit. Door diep in je buik te ademen en je volledige longcapaciteit te gebruiken, ontstaat er ontspanning en kom je in contact met jezelf, je krijgt meer energie en voelt je levendiger.

We kunnen wel 30 dagen zonder eten, 3 dagen zonder water, maar zonder zuurstof houden we het niet zo lang vol. Zuurstof is onze belangrijkste voedingsbron.

 

 

Ik herinner me nog goed de eerste keer dat ik ging mediteren. Ik moest rechtop zitten op de grond en mijn benen in de lotus houding. Nu ben ik best lenig, maar dit zat niet echt comfortabel. De hele meditatie duurde ruim een half uur en ik voelde alleen maar de pijn in mijn lijf en werd onrustig van het idee dat ik niet mocht bewegen. Ik besefte dat ik hier meer mee wilde doen, maar dat moest anders kunnen, dacht ik toen ik de deur uit liep…

Geen regels, geen methodes of verplichte onderdelen, maar lekker ontspannen even een moment voor mezelf. Zo heb ik een manier ontdekt die voor mij werkt en inmiddels ook voor vele anderen een succes is. Deze manier leer ik je graag, zodat ook jij in contact kan komen met jezelf op een manier die voor jou prettig en ontspannen is!

 

video

Wist je dat je als baby vanzelf de juiste ademhaling hebt? Je hoeft er nooit over na te denken en het gaat helemaal vanzelf. Waarom doe je dat nu dan niet meer? Door gebeurtenissen in je leven, als je schrikt, iemand die tegen je schreeuwt, je valt tijdens het spelen… Allemaal gebeurtenissen, die soms zo klein lijken, maar en voor zorgen dat we steeds hoger gaan zitten met onze ademhaling. Door de schrik of angst zet je even je ademhaling vast, om vervolgens iets minder diep verder te gaan met ademen. Dit gaat vanzelf, het is niet iets dat je bewust hebt geleerd. Nu is het tijd geworden om weer terug te gaan naar die natuurlijke staat van ademhalen die je als baby al had. Het is dus niet vreemd als het op een gegeven moment vertrouwd of bekend aanvoelt.

Hoe kan je dan zorgen dat je die “babyademhaling” weer krijgt? het antwoord is weer bewust worden van je ademhaling, ook wel mediteren genoemd.

Bij het woord meditatie heb jij misschien wel, net als ik, het beeld van op een kussentje zitten met wierook en kaarsen aan. Wat ik je ga leren is bewust te ademen, dus laten we het ook zo noemen!

Begin vandaag nog en breng meer rust, focus en blijdschap in je leven!

Deze cursus is geschikt voor jou als je:

  • niet weet wat mediteren of bewust ademen in houdt
  • meer rust en focus in je leven wilt
  • meer energie wilt
  • meer richting in je leven wilt
  • fijn wilt ontspannen op een manier die bij jou past
  • al mediteert, maar het maar niet lukt om het vol te houden

Een gratis cursus met filmpjes, theorie en begeleide ademsessies!

  • 5 Lessen met informatie, zodat ook jij het kan
  • Begeleide ademsessies
  • Video’s met uitleg
  • Stap voor stap in contact komen met jezelf op een manier die bij jou past

Meld je aan via onderstaand formulier

Je ontvang gratis elke dag een nieuwe les in je emailbox

Les 1 Meditatie en de bewuste adem

Les 2 Regels en technieken, nee bedankt

Les 3 Onrust en angst

Les 4 Fysieke ontspanning

Les 5 Richting in je leven

Bewust ademen heeft een positieve invloed op je leven

Het brengt je meer rust en ontspannenheid. Je bent in staat beter te voelen wat wel en niet goed is voor jou en daardoor ontstaat een betere focus. Je komt krachtiger in je schoenen te staan en het wordt alsmaar makkelijker om te genieten van de kleine dingen en de “problemen” te laten zijn wat ze zijn, zonder paniek of angst. Je slaapt beter, voelt je uitgeruster met meer energie gedurende de dag.

Kortom de ruimte die angst en stress in jouw leven in neemt wordt kleiner en de momenten van genieten wordt veel meer.

Wetenschappelijk onderzoek heeft dat mensen die in compassie en zelfbewustzijn leven gelukkiger en langer leven dan mensen waar angst en stress constant een hoofdrol speelt. Bewust ademen helpt hier zeker bij en dat is terug te zien in de hersenen!

Meld je aan via onderstaand inschrijfformulier